Friday, May 20, 2011

food for thought

ramai orang di dunia ini yang panjang angan-angannya. bahkan ramai juga yang banyak angan-angannya. kurang yang begitu berkejar-kejar merealisasikan impian dan angan-angan yang diidamkan. sedikit yang berjaya mencapainya. tetapi lebih sedikit yang benar-benar mensyukuri nikmat yang diraihnya.

aku malam ini tiba-tiba begitu bersemangat untuk memperoleh wang sebanyak yang mungkin. aku menghubungi orang-orang yang aku kenal untuk membantuku bersama-sama mencapai ambisi ini. dan pada minit yang ke seratus dua puluh aku kembali kepada suasana yang tenang, yang membuatkanku berfikir sejenak, "do I need money so much?"

suddenly im in lost. jadi apa yang aku cari sebenarnya?

sebenarnya aku terbawa-bawa satu sifat semulajadi di dalam diri, ianya bukan cemburu, cuma perasaan, "kalau orang lain boleh kenapa aku tidak, I'm way better"

salah ke untuk berfikiran sebegini rupa?

im going to sleep.

No comments:

Post a Comment