Friday, May 20, 2011

working

i don't have much choices for the job. ada orang yang ingin memilih kerja yang mudah, tidak bosan, tidak penat dan sebagainya. kemudian dia mencari kerja dengan kriteria-kriteria yang disebutkan sebentar tadi dengan bersungguh sekali. tetapi, aku yakin benar dia tidak akan ketemui apa-apa kerja yang menawarkan kelebihan sedemikian rupa.

sebab,

it is we who are searching for the job.

bukan kerja yang mencari kita.

nanti aku dah grad aku nak buat kerja cari aku. inshaAllah! you have my words, mate!

aku merasai penatnya mencari kerja. aku tidak memilih. (sekurang-kurangnya pada hari kedua aku melakukan job hunting di merata tempat, katakan sahaja. klcc, jusco wangsa maju, carrefour, chow kit. aku apply lebih sepuluh.mungkin 20. so it means I have met lot of people who are offering me the conditions like I need to shave my misai and janggut-pity me, in order for me to work with them woot woot.

so the real life is just began. auchh.

No comments:

Post a Comment